Туристичний путівник
Подорожуй навколо світу

Турагент або туроператор: у чому різниця?

Трапляється, що з вини форс-мажорних обставин або несумлінності тих, хто взявся за організацію Вашого відпочинку, ваша відпустка може бути зіпсованою. Як уникнути негативних вражень, нервування, “розлучення”, а якщо так все-таки сталося – хоча б мінімізувати неминучі фінансові втрати?

Розмірковуючи над цією темою я хотів би сьогодні знову привернуте увагу, на перший погляд до елементарних речей, пов’язаних з туризмом.

Отже, хто краще турагенти чи туроператор і чим вони відрізняються.

Розглянемо спочатку значення цих слів, з огляду на те, що всі турфірми, незалежно від своїх розмірів, за своєю суттю є або туроператорами, або турагентами хоча, третє дано і буде розглянуто нижче.

Турагент – це, грубо кажучи, компанія, що займається тільки продажем тур пакетів та їх елементів: місць в готелях, квитків, екскурсій і т.д. Турагент купує все це у туроператорів, і вже з готових частин може, якщо треба, сам складати програми. При цьому турагент не несе ніякої фінансової відповідальності за те, що він щось конкретне не продав.

Туроператор – це компанія, що займається безпосереднім “складанням” послуг, а щоб така вільна формулювання було зрозуміліше, наведемо приклад: туроператор перед сезоном викуповує місця в готелях (за свої кошти і під свою відповідальність), таких туроператорів ще називають “allocation holders”, домовляється з транспортними компаніями про трансфери, з екскурсійними бюро про екскурсії і т.д., таким чином, забезпечує і стежить за прийомом та обслуговуванням туриста на маршруті. Туроператор передає свої напрацювання для продажу в безліч турагентств. Великі туроператори часто мають мережу своїх агенств-представництв, а також свої транспортні компанії та екскурсійні бюро. Деякі великі готельні мережі також самі надають повний комплекс тур послуг з прийому.

У даний момент, на туристичному ринку чітко простежується тенденція до створення змішаного типу – щось між турагентством і туроператором, приміром, деякі турфірми схильні називати себе туроператорами, хоча, по суті, є турагентствами, з тією лише різницею, що по окремих напрямках , на час сезону, викуповують собі декілька місць в окремих готелях, за рештою ж напрямками, послуг та готелям, вони працюють як агенти.

Порівняємо переваги і недоліки обох типів компаній.

Переваги:

- У туроператорів є певна кількість гарантованих місць на певні дати в пік сезону;

- Бо такі номери повністю викуповуються самою фірмою задовго до початку сезону, то, такі номери коштують трохи дешевше, в основному, через ризик непродаж цих номерів, який знімається з готелю і береться на себе турфірмою (між іншим, для тих, хто цікавився, звідки беруться палаючі тури, то це один з основних джерел їх виникнення);

- Турагенту ж все одно, що продавати, тому що в базі туроператорів з якими він працює, існує великий вибір подібних пропозицій з викупленими місцями. Головною турботою турагента залишається те, щоб встигнути купити ці номери першим і щоб клієнт залишився задоволений своїм вибором.

Недоліки:

- Турагент може просто не встигнути купити Вам тур, коли на розпал сезону все куплено за місяці;

- Туроператор, що має свої викуплені місця, основним своїм завданням бачить те, щоб продати ці місця вчасно (тому що номери викуплені на чітко визначений період часу) і не втратити на них гроші, тобто “Впихнути” клієнту, що їхав на даний напрямок, саме “свою” готель. При цьому клієнт повинен завжди пам’ятати про те, що фірми не завжди мають можливість викуповувати найкраще, частіше за все, їм доводиться задовольнятися тим, що залишилося після більш вертких і багатих туроператорів;

- Знижки, отримані фірмою за викуплені заздалегідь місця, не завжди так великі, щоб цінами залишатися вигідними після, скажімо, такого, дуже поширеного, варіанти: у фірми є, приміром, викуплені місця в готелі N на 14 днів у районі Нового Року, але туристи поїхали одні – на 5 днів, інші – на 7 днів. Залишається тільки здогадуватися, кому доведеться платити за 2 “згорілих” дня … Щоправда, такі турфірми з цим борються шляхом введення стандартних дат заїздів і програм під строго певну кількість днів, приміром, тур тільки на 7 днів або 14 днів. Але чи завжди це в інтересах споживача, у якого вихідних всього лише 5 днів? Чи завжди споживачеві краще нав’язувати в який готель йому їхати, а не підбирати все під його реальні потреби і особисті бажання? Так уже споживач виграє при цьому в ціні? ..

Tagged ,